Thursday 12 November 2015

uniqlo za svakoga



U Japanu je veoma teško pronaći garderobu za nejapansku visinu. Kada se otkrije brend koji odgovara veličinom, cenom, a uz to i pristojno izgleda, svi došljaci i turisti se okome na njihove radnje. Takav je Uniqlo.



Osamdesetih godina počeli su proizvodnju unisex garderobe. Birokratskom greškom, brend je registrovan kao Uniqlo, umesto planiraniranog Uniclo, od unique clothing. Za sebe dizajniraju i proizvode materijale i odeću, i ekskluzivno je podaju u svojim radnjama. Do danas, imaju preko sto prodavnica u Japanu, a proširili su se i po svetu, naročito Americi.
Uniqlo je stvoren za svakoga.



Kod njih pronalazimo sve, od veša i čarapa, sezonske garderobe, košulja, trenerki, jakni, čak i odela. Boje i materijali su birani tako da se uklapaju sa skoro svačijim ukusom. Postoje serije od prirodnih materijala, organskog pamuka, fine merino vune. Tu si i sintetički materijali, pametni, rađeni prema nameni, antibakterijski, bez gužvanja, nepromočivi, dobro dišući. Rešavaju sve klimatske tegobe Japana, uz praktičnost primene. Sasvim je razumljivo zašto turisti rado nose ove odevne suvenire za sebe i prijatelje. Red za tax free je uvek najduži.



Tajna je u nekoliko malih trikova. Proizvodi su jednostavni, neophodni, a univerzalni za svaki stil i svakojako kombinovanje. Oslanjaju se na kvlaitet, dizajn i tehnologiju, a opet su veoma pristupačni. Uniqlo garderoba prevazilazi godine, pol, bilo šta što razdvaja ljude. A opet, stalne promene, dinamičnost, živopisnost odlikuju svaku novu kolekciju. Sasvim ostvarivo deluje njihov cilj da do 2020. godine postanu broj jedan i prevaziđu Zaru, H&M, Gap..



Najveća i najzanimljivija radnja u Tokyu je na Ginzi, četvrti u kojoj se nalaze najluksuznije prodavnice, krcata svetskim brendovima i velikim, svetlucavim izlozima. Dvanaestospratni Uniqlo ovde nudi sve svoje palete proizvoda, deo za decu, garderobu iz ograničenih serija i saradnje sa raznim zvezdama i umetnicima. Desetine manekena u ulaznom delu spektakularno pokazuju nove trendove, a lutke u radnjama su tako vešto i maštovito odevene, uvek poželim sve da kupim.



Za nekoliko prethodnih Olimpijskih igara Uniqlo je radio uniforme za japanski tim. Imaju programe za podršku sportistima. Jednu od retkih asocijacija na Srbiju, neobično pronalazimo baš u ovom brendu, koji sponzoriše i Novaka Đokovića.


Na svoj način ovaj brend doprinosi raznim značajnim datumima, koji su važni u pop kulturi. Tako su 70 godina od nastanka Snoopy obeležili kolekcijom sa likovima iz tog stripa. Trenutno su aktuelni i Disney crtaći, a posebno film Star Wars. 





Zanimljiv projekat je UT, ograničene serije majica, koje osmišljavaju umetnici, muzičari, fotografi. Spakovane su u konzerve, kao supermarket, moda za poneti.