Thursday 13 November 2014

velika radost za male pare



Ponovo sam imala razloga za zadovoljstvo novim komšilukom. Severno, na brdu, nalazi se Shibuya (渋谷). Kraj poznat po gužvi, životu koji se ne zaustavlja, mladim ljudima, najvećoj raskrsnici i najzauzetijoj stanici železnice. Do nje je lepa šetnja od 15 minuta kroz veoma fin, stambeni kraj, a onda iza ćoška, kao da je neko priključio struju. Carstvo kupovine i zabave. Mislim da ne postoji brend, a da na Shibuyi nema bar mali izlog. Obilje svetlećih reklama, velikih ekrana, buke i muzike, žmigalica i mamipara.  U ličnu kupovinu se još uvek nisam upustila, znam da bih se nervirala zbog neuklapanja u lokalne gabarite, pa odlažem zadovoljstvo. Ali sam presrećna što na tom malom prostoru imam tri (toliko sam za sada otkrila) već pominjane 100 Yen radnje. Sjajan način snadbevanja kućnim sitnicama, tekstilom, hobi materijalom, kancelarijskom opremom... I to sve za manje od 100 dinara po artiklu! Naravno kvalitetu se nema šta zameriti. Japanci strogo vode računa da bezvezna roba iz Kine ne dospe na njihovo tržište, pa je besmisleno neke obične stvari pazariti na drugom, skupljem mestu. Jedno popodne sam častila sebe upoznavanjem lokacija i natenane razgledanjem, a nemoguće je vratiti se kući bez nekoliko kesa.



Daiso
Ovaj lanac prodavnica sam otkrila pretražujući na guglu najveće 100 yena radnje u Tokyu. Četiri sprata koječega nalaze se u prodavnici na Harajuku, kraj do Shibuye, a manju verziju imaju i u komšiluku. Osim Japana zastupljeni su po celom svetu, nudeći obilje korisnih predmeta, sezonskih zanimacija, ali i kompletnih gluposti. Od svih radnji ovog tipa deluje najjeftinije, ali sasvim dobro za kuhinjska pomagala, četke, četkice, sunđere, cediljke, sredstva za čišćenje i sve ono što u prodavnicama košta bar pet puta skuplje.


O praznicima valja na vreme misliti, tako da su već na raspolaganju ukrasi, kostimi i nezaobilazni slatkiši na temu Deda Mraza.


Papirni proizvodi, olovke, pisma i čestitke veoma su značajni u japanskoj svakodnevici. Koliko se pažnje posvećuje poklonu toliko i njegovoj prezentaciji, a naročito čestitkama i kaligrafskom pisanju. 

Tradicionalne, svečane koverte sa čvorovima pronašla sam u ovoj radnji, a sebe obradovala raznobojnim papirićima za origami (折紙).


švrć, švrć, švrć







Ovaj brend će verovatno biti moje omiljeno mesto za posete koje ne prave mnogo štete, a donose puno sitne sreće! Natural Kitchen sam otkrila par minuta pre kretanja u obilazak 100 Yen radnji i pravi je melem. Orjentisana je na predmete za kuhinju, sudove, tekstil, finu sezonsku dekoraciju, ponešto za kupatila. 




Pronašla sam zanimljivih sitnih ukrasa, detalja i jednostavnih posuda različite namene, koje će mi dobro doći da napravim sezonsku i stalnu dekoraciju za dom.



Naravno, sada je akcenat na Božićnim zanimacijama, ali verujem da je svaka sezona drugačija, vesela i šarena!


švrć, švrć, švrć


Seria
Verovatno najfiniji brend ovog tipa prodavnica. Oduševljeno sam prepričavala Lazaru svoje saznanje da su stvari koje prodaju samo 100 yena! Tek što smo se doselili, sasvim slučajno, sam naletela na jednu Seria radnju i posetila je jer me privukla nekim veselim i čistim, urednim ambijentom. Naišla sam na nekoliko stvari koje bih rado kupila, ali nigde nije bilo istaknutih cena. Kada sam se sporazumela sa radnicom da je sve tako jeftino, prvo sam mislila da je nesporazum, a onda sam se razletela i kupila dve kese kućnih sitnica, iako tada ni stan nismo imali! Sada sam brljala po netu gde su raspoređene neke u novom kraju i, na sreću, na samo desetak minuta imamo manju i veću, na Shibuyi.



U odnosu na uobičajenu ponudu 100 Yen prodavnica Seria dodatno nudi veoma kvalitetne japanske posude, grnčariju, čaše, šolje. Ali kada smo se jednom opremili, to više nije posebno interesantno. Najveću sreću sada pronalazim u velikom izboru hobi materijala, sezonskih ukrasa, sitnica, resursa za razne ručne radove. Moja mama će za sebe sigurno nešto pronaći...





Japan sigurno nije destinacija ukusnih kolača i slatkiša. Ali ih prave i prezentuju kao da su najmedeniji, prefinjeni komadići!  Za domaće torte i popularne cupcakes ovde ima špriceva, boja, ukrasa, šašavih čokoladnih oblika. Može i to da bude hobi...





Preko brda, preko brega i debelog snega...